Hanna Hawkfoot - SSO

Direktlänk till inlägg 9 juli 2018

Racer-Mooncharm

Av Hanna Hawkfoot - 9 juli 2018 22:55

Idag hann jag med lite mer ordentlig ridning. Red ut en riktigt lång runda med Mooncharm, och oj vilken energi han hade! Vi red ner mot Moorland, sedan upp mot Fort Pinta, i korsningen innan svängde vi av och red över bron och sen körde vi galopprace i Äppellunden innan vi red runt vid Doyles kapell en sväng och sedan hem mot stallet igen.


Firegirl fick idag ridas ut. Vi red en kort sväng ner mot Moorland och sen hem igen. För att min fantasi inte var så stor så fick även Ghostchaser och Skyfall rida samma runda. När jag red rundan med Skyfall så följde en vän med på Silverknight då Skyfall blir rätt så orolig när man rider honom sjläv ute i skogen.


Det har varit en skön dag för nästan alla hästarna har blivit motionerade. Egentligen behöver alla sättas igång ordentligt efter att ha vilat och bara gått väldigt lugna pass då det varit så varmt, men då jag inte hinner rida imorgon för att jag ska iväg så kändes det onödigt att börja sätta igång dem. Om jag har tur imorgon så hinner jag ut en sväng med någon tidigt på morgonen.


 

Mooncharm och jag påväg mot Äppellunden

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Hawkfoot - 11 juli 2018 12:18

Igår hade jag det väldigt stressig innan jag åkte iväg på äventyr, så jag hann inte åka ut till stallet. Dock hann jag med att åka ut till fölen som inte är så små längre. Både min lusitano och min haflinger börjar verkligen att bli vuxna nu och jag ...

Av Hanna Hawkfoot - 10 juli 2018 14:00


Lionheart är min absoluta klippa. Lugn och stabil, vad det än gäller. Ett race i skogen, en barbacka tur längs stranden eller en tur i Dinodalen, Lionheart är alltid lugnet själv. Vi brukar oftast rida ut i skogen, ibland tar vi några lopp när vi änd...

Av Hanna Hawkfoot - 9 juli 2018 12:45


Firegirl är min första ponny. Hon är den absolut charmigaste man kan tänka sig, med en räv bakom varje öra. Tillsammans tränar vi mest dressyr, men ibland tar vi oss tiden för att rida bort mot Ponnyudden och racea runt ponnyloppet. Inom snar framtid...

Av Hanna Hawkfoot - 8 juli 2018 19:42

Idag har jag varit borta rätt mycket så hann inte motionera hästar speciellt mycket, tog ett snabbt dressyrpass i paddocken på Honeycharm och en skogsrunda med Lionheart.   När jag red ut med Lionheart så red jag vägen ner mot Moorland. Hade tyvä...

Av Hanna Hawkfoot - 8 juli 2018 09:07


Silverknight är min trognaste löpare. Med sina 15år är han äldst i mitt stall och även den mest erfarna. Det är med honom som jag upplevt de största äventyren på Jorvik, och det var såklrt även han som var min första egna häst. Han blev min efter att...

Presentation

Hanna Hawkfoot. 17år. Fluffy Unicorn. Steves Gård. Läs presentationen för mer info.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2018
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards