Hanna Hawkfoot - SSO

Alla inlägg den 8 juli 2018

Av Hanna Hawkfoot - 8 juli 2018 19:42

Idag har jag varit borta rätt mycket så hann inte motionera hästar speciellt mycket, tog ett snabbt dressyrpass i paddocken på Honeycharm och en skogsrunda med Lionheart.


När jag red ut med Lionheart så red jag vägen ner mot Moorland. Hade tyvärr inte tid för någon längre runda, så vi bara myste lite grann. Hon var ovanligt pigg idag, vilket är konstigt med tanke på värmen. 

Honeycharm och jag mest lekte runt i dressyren. Hon gillar inte att gå med nosgrimma, så vi kör för det mesta utan. Vi jobbade i en låg form och i ett lågt tempo. Båda var nöjda med det med tanke på värmen. Imorgon är planen att rida en lång runda med Mooncharm, köra lopp med Firegirl och förhoppningsvis hinna med någon häst mer.


jag och Lionheart påväg tillbaka till stallet   

 

Honeycharm hälsar ;) 

Av Hanna Hawkfoot - 8 juli 2018 09:07

Silverknight är min trognaste löpare. Med sina 15år är han äldst i mitt stall och även den mest erfarna. Det är med honom som jag upplevt de största äventyren på Jorvik, och det var såklrt även han som var min första egna häst. Han blev min efter att jag lånat honom av Thomas Moorland när jag kom till Jorvik för första gången.


Silverknight är en väldigt trevlig häst att rida, bra på det mesta. Han är snäll och vill aldrig göra någon annan illa. Han har dock mycket energi och har välidgt svårt att stå still.


Snabbfakta:

Namn: Silverknight

Kön: Valack

Ålder: 15

Färg: Avblekbar skimmel

Ras: Jorvikiskt varmblod


 

Av Hanna Hawkfoot - 8 juli 2018 01:50

Jag är Hanna Hawkfoot på servern Fluffy Unicorn på Star Stable Online. Mitt hemstall är Steves Gård då jag har en förkärlek för fälten runt hela Silvergladebyn. Egenligen föredrar jag Moorlandstallet mer, men har på sistone känt att jag vill testa att bor på olika ställen. I spelet har jag spelat ungefär så långt det går, med undantag för uppdragen med fiskeklubbarna och Jamie Olivetree. Har inte heller gjort så mycket arkeologi i Dinodalen då det inte intresserar mig det minsta och det berör inte heller huvudstoryn.
 
Jag har spelat SSO sedan 2013 då jag blev introducerades till spelet av en vän. Under flera år betalade jag för korta spelperioder och väntade på gratiskoder för att kunna spela. Men under vinter 2017/2018 köpte jag lifetime ,när det var extraerbjudande, för att kunna spela när jag ville. Det är något som jag inte ångrat sedan dess.
 
Jag har åtta egna hästar;
Silverknight, min starthäst
Firegirl, Jorvikisk ponny
Ghostchaser, Frisisk sporthäst
Lionheart, Nordsvensk
Skyfall, Fjordhäst
Mooncharm, Shirehäst
Honeycharm, Islandshäst
Spirit, Mustang
 
Jag har även två föl i Star stable Horses;
Lovespell, Lustiano
Namnlös, Haflinger
 
Det kommer att komma bilder och egna inlägg om alla mina hästar så småningom. Fölen får presentation när jag fört över dem till SSO.
 
Bloggen kommer jag att använda som en dagbok för att  berätta om ridpassen med mina hästar. Jag låter min fantasi flöda!
 
   
Jag och mitt Jorviska halvblod Silverknight med den utrustningen jag oftast använder.

Presentation

Hanna Hawkfoot. 17år. Fluffy Unicorn. Steves Gård. Läs presentationen för mer info.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2018
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards